حمله به بایرن مونیخ؛ بررسی هشت تیم مدعی رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا از سه شنبه شب، فصل
 
بروزترین وبلاگ فوتبال
 
 از سه شنبه شب، فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد و 32 تیم حاضر در این رقابت ها به مصاف یكدیگر خواهند رفت.اما كدام تیم ها شانس بیشتری برای حضور در فینال لیسبون خواهند داشت؟
 
 
 
در این یادداشت نگاهی به شرایط 8 تیم مدعی در این رقابت ها می اندازیم.
 
 

8. منچستریونایتد

سر الكس فرگوسن پس از 27 سال ،‌سكان هدایت شیاطین سرخ را به دیوید مویس واگذار كرده است، و مویس وارث شخصی با افتخاراتی دست نیافتنی شده است. كادر تیم منچستر یونایتد، نسبت به فصل قبل تغییر چندانی نداشته است و فقط در آخرین روزهای فرصت نقل و انتقالات،‌ فلاینی به مبلغ 32 میلیون یورو از اورتون و ویلفرید زاها به مبلغ 12 میلیون یورو از كریستال پالاس به خدمت گرفته شده اند.

منچستر در كناره های زمین بازیكنان تكنیكی و سرعتی خوبی در اختیار دارد و در خط حمله نیز حضور فن پرسی و رونی تضمینی برای گل زنی می باشند،‌ اما به نظر بزرگترین كمبود منچستر یونایتد، كیفیت و خلاقیت بازیكنان در مركز میدان است. سران منچستر برای برطرف نمودن این نقطه ضعف قصد داشتند تا تیاگو و فابرگاس را به خدمت گیرند، كه با شكست مواجه شدند و  برای خرید گرت بیل نیز در مقابل رئال مادرید شانسی نداشتند.

در بازی های ابتدای فصل لیگ جزیره در مقابل تیم های قدر انگلیسی چلسی و لیورپول، شیاطین سرخ عملكرد درخشانی نداشتند، حال باید دید در برابر تیم های مدعی اروپا دیوید مویس چه برنامه ای خواهد داشت.

7. پاریس سن ژرمن

سال گذشته لیونل مسی با گل خود مانع از صعود پاریس سن ژرمن به مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان شد، و رویای سران متمول عرب این تیم بر باد رفت. اما پاریس سن ژرمن بازهم خواهان نزدیك تر شدن به جام پر ارزش این رقابت ها می باشد. به همین دلیل سران قطری این باشگاه سرمایه گذاری سنگینی در این تیم پاریسی با خرید ادیسون كاوانی به مبلغ 65 میلیون یورو از ناپولی انجام داده اند.

كارلو آنجلوتی سرمربی فصل قبل این تیم، پاریس را به مقصد مادرید ترك كرده و لئوناردو مدیر ورزشی این تیم نیز از سمت خود استعفا داده است. هم اكنون این وظیفه لوران بلان سرمربی جدید این تیم است كه آرزوی سران عرب این باشگاه برای به دست آوردن قهرمانی این رقابت ها به واقعیت تبدیل نماید

6. یوونتوس تورین

دو قهرمانی متوالی در ایتالیا باعث شده تا عطش تورینی ها برای قرار گرفتن بر قله  فوتبال اروپا افزایش یابد. در ایتالیا یوونتوس بعد بازگشت به سری آ، به خاطر موفقیت های ورزشی و اقتصادی به یك الگو تبدیل شده است. آنتونیو كونته كه خود یكی از اسطوره های این باشگاه است، تیمی با قدرت تهاجمی بالا و قدرت تدافعی فوق العاده شكل داده است.

فصل گذشته یوونتوس با صعود تا مرحله یك چهارم نهایی این رقابت ها و شكست مقابل بایرن نشان داد كه بازهم بر روی آنها به عنوان حریفی مقتدر همانند گذشته می توان حساب كرد. كادر یوونتوس كامل به نظر می رسد و ضعف نسبی این تیم در فاز تهاجمی با به خدمت گرفته شدن كارلوس توز از بین رفته است.

5. چلسی

رافائل بنیتز فصل گذشته چلسی را به مقام قهرمانی در لیگ اروپا رساند، اما مجبور شد استمفورد بریج را  برای ورود خوزه مورینیو ترك نماید. مورینیو در لندن همچنان از اعتبار خاصی برخوردار است با وجود اینكه موفقیت های اروپایی سال های اخیر چلسی، توسط مربیان دیگر به دست آمده اند. در چلسی او اجازه دارد تا دوباره تیمی مطایق با تصورات خودش تشكیل دهد.

تیم های مورینیو معمولا بر روی دفاعی مستحكم و حمله های سریع استوار هستند. كه نیروهای لازم برای سیستم مورد نظر مورینیو، در تیم وجود دارند. در بازی سوپركاپ این فصل چلسی باز هم چهره ای مدعی از خود نشان داد. با به خدمت گرفتن ساموئل اتوئو در همین اواخر، مورینیو یكی از اركان اصلی موفقیتش د اینترمیلان را به تیم خود اضافه كرد. از دوران اول حضورش در چلسی، فرانك لمپارد، جان تری و پتر چك همچنان از اعتماد بالای مورینیو برخوردارند.

4. رئال مادرید

مربی جدید، بازیكن جدید و فلسفه جدید. با به خدمت گرفته شدن كارلو آنجلوتی و گرت بیل به عنوان گران ترین بازیكن تاریخ فوتبال، به نظر دوران جدیدی در مادرید آغاز شده است. در كنار بیل ستارگان جوان اسپانیایی نظیر ایسكو، ایارامندی و كارواخال به تیم اضافه شده اند و مسوت اوزیل این تیم را به قصد لندن ترك كرده است. و خیلی از هواداران هنوز با جدایی اوزیل كنار نیامده اند.

موفقیت رئال بی تردید بستگی به كریس رونالدو خواهد داشت و با یك رونالدوی راضی، رئال می تواند نسبت به فتح لیگ قهرمانان برای دهمین بار امید داشته باشد. به همین دلیل در مورد قیمت واقعی خرید گرت بیل از جانب سران رئال صحبت خاصی مطرح نمی شود تا رونالدو عصبانی نشود.

نكته جالب در مورد پست دروازه بانی در مادرید است. به نظر ایكر كاسیاس در بازی های لیگ قهرمانان و جام حذفی و دیگو لوپز در لالیگا به محافظت از دروازه رئال مادرید خواهند پرداخت . كارلو آنجلوتی مرد اعتدال است. در مادرید وی می بایست به خیلی از درخواست ها تن در دهد تا موفق باشد.

3. بورسیا دورتموند

دورتموند تا اینجای فصل تمام بازی های خود را برده است، با وجود این وی هنوز حریف سختی را در پیش روی خود نداشته است. برد در مقابل بایرن مونیخ درر سوپر كاپ آلمان هم یكی از همین بازی ها به حساب می آید، ولی این دیدار در مراحل ابتدایی آماده سازی پیش فصل صورت گرفته است.

بی تردید بازیكنان رئال مادرید به خوبی از كیفیت بازی دورتموندی ها به خاطر شكست در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها در فصل گذشته به خوبی اطلاع دارند، دورتموند با خرید هنریك مختاریان و آوبامیانگ، كیفیت خود را در فاز هجومی باز هم بهبود بخشیده است. صعود به بازی پایانی رقابت های لیگ قهرمانان فصل قبل نشان داد كه این تیم قابلیت های بالایی دارد و با كمی انگیزه، تمركز و تجربه این تیم می تواند در این فصل، باز هم تا مراحل بالایی صعود نماید. منتقدان كمی وجود دارند كه در این فصل دورتموند را جزء مدعیان به حساب نیاورند.

2. بارسلونا

به نظر الیور كان دوران اقتدار بارسلونا به پایان رسیده است. كاتالان ها پیش از فصل مجبور به تغییر اجباری سرمربی خود شدند، و حال با هدایت تاتا مارتینو نیز می خواهند بار دیگر قدرت چرخش توپ و كنترل بازی خود را بالاتر برده و باز هم اقتدار خود در اروپا را به همگان نشان دهند.

علاوه براین یك لیونل مسی سالم در بارسا می تواند، هر خط دفاعی در دنیا را به هم بریزد، با خرید نیمار به مبلغ 57 میلیون یورو، بازهم بارسا قدرت تهاجمی خود را افزایش داده است. وظیفه اصلی نیمار كم كردن بار مسی در لا لیگا است تا مسی در انتهای فصل بتواند به طور صد درصد در خدمت تیم باشد. رابطه و همكاری این دو سوپر استار در موفقیت های بارسا كاملا تعیین كننده خواهد بود، بازی بارسلونا اگر قابل پیش بینی هم باشد در روز خوبش، واقعا غیر قابل كنترل خواهد بود.

1. بایرن مونیخ

ماتیاس زامر مدیر ورزشی این باشگاه بعد از پیروزی مقابل هانوفر، خواهان احساس و انرژی بیشتر بازیكنان شد و نسبت به بی تفاوتی آنها هشدار داد. تا مربی جدید و سیستم جدید وی توجیهی برای نحوه بازی بازیكنان بایرن نباشند. بایرن شروعی مقتدرانه در بوندسلیگا نداشته است و با وجود 13 امتیاز از پنج بازی چندان درخشان عمل نكرده است.

اما بایرن مونیخ توانایی، سطح بازی و اراده واقعی خود را در بازی سوپركاپ اروپا به نمایش گذاشت.  بایرن مونیخ را باید با این معیار سنجید و این تیم را نیز یكی از مدعیان این فصل لیگ قهرمانان به حساب آورد، بزرگ ترین نقصان در این تیم عدم توانایی بازی سازی  از خط دفاعی است، ایرادی كه در فصل موفق قبل، كمتر قابل رویت بود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید با آرزوی خوشی و موفقیت شما.شاد زی و پیروز زی
آخرین مطالب

نویسنده های گل