گروندنا:غیبت مسی دربازیهای بعد، به تیمهای گروه آسیب می رساند

رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین در صحبت هایی اعلام کرد که نمی توان با استفاده نکردن از مسی به رقابتهای مقدماتی جام جهانی خدشه وارد کرد

خولیو گروندونا، رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین بعید می داند که بتوان در دو بازی پایانی تیم ملی این کشور در رقابتهای مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 درمنطقه آمریکای جنوبی از لیونل مسی استفاده نکرد.

پیش از برگزاری بازی آرژآنتین مقابل پاراگوئه (که با برد و قطعی شدن صعود آرژآنتین به جام جهانی 2014 همراه بود) سران بارسلونا از مسئولان فدراسیون فوتبال آرژآنتین خواسته بودندتا در صورت قطعی شدن زودهنگام صعود این تیم به جام جهانی، در بازیهای بعدی آلبی سلسته از مسی دعوت نشود تا ستاره آرژانتینی به خاطر سفر طولانی بیش از پیش خسته نشود.اما حالا رئیس فدراسیون فوتبال آرژآنتین اعلام کرده که به خاطر منافع دیگر تیم ها هم که شده مسی احتمالا در دو بازی باقی مانده تیمش درمرحله مقدماتی جام جهانی مقابل پرو و اروگوئه بازی خواهد کرد.

گروندونا در صحبت هایی به سپورتس کوپه گفت:« آرژانتین مقابل تیم هایی بازی خواهد داشت که برای صعود می جنگند. برای ما هم زیبا و خوب است که بتوان از مسی استفاده نکرد ولی اگر قرار باشد که غیبت او به تیم های رده دوم و سوم جدول آسیب برساند، باید مراقب بود.ما هیچ تمایلی نداریم که به کسی آسیبی برسانیم و باید ببینیم که در آن زمان ، چه تصمیمی خواهیم گرفت.»

او در ادامه یادآوری کرد که رابطه سران فدراسیون فوتبال آرژآنتین با سران بارسلونا دوستانه است و گفت:« ما ارتباط و دوستی باثباتی داریم. توافقاتی میان ما هست که در ابتدای ماجرا لیونل مسی است و بعد به سایر افراد و مسائل برمی گردد.»

رئیس فدراسیون فوتبال آرژآنتین همچنین درمورد حضور جراردو تاتامارتینو سرمربی آرژانتینی روی نیمکت مربیگری بارسلونا در تمجید از او گفت:« سران باشگاه بارسلونا انتخاب فوق العاده ای داشته اند. کارنامه مربیگری تاتا چندان طولانی نیست ولی خیلی خوب است. نه فقط به عنوان یک سرمربی، بلکه به عنوان یک انسان هم او از آن دسته افرادی است که باشگاه بارسلونا به او نیاز داشت.»