جلالی مرد خارج از یادگار امام؛ آقا معلم دلبری در یادگار امام را بیاموز !

براحتي مي توان نتيج گرفت علت خشم هواداران تبريزي شمار كم پيروزي هاي اين تيم در يادگار امام است، البته به انضمام تعداد گل كمي كه در تبريز به ثمر رسانده اند.

مجيد جلالي، سرمربي تيم تراكتورسازي تبريز كه پس از يك سال دوري از ليگ برتر با انر‍‍ژي مثال زدني از سوي خود به ميادين بازگشت و هدايت تيم نائب قهرمان ليگ برتر را برعهده گرفت، در شرايطي امروز روز به روز به صدرجدول نزديك مي شود كه چالش هاي بسياري را پشت سر گذاشت تا امروز به اين نقطه رسيد.
مجيد جلالي در همان بدو ورود بخوبي مي دانست جانشين مربي شده است كه در تبريز به شدت محبوب بوده است و نتايج بدي را نيز نگرفته و تنها به جرم عدم قهرماني و پايان ندادن به حسرت لمس جام قهرماني در ليگ برتر اخراج شده است، بنابراين بارديگر در دوران حرفه اي خود برخلاف ظاهر آرام و متين خود كه بسيار محتاط مي زند، ريسك كرد و هدايت گرگ هاي تبريز كه تشنه قهرماني بودند برعهده گرفت.
آقاي معلم ليگ را با شكست در آزادي برابر پرسپوليس در ديداري خارج از خانه آغاز كرد، اما در ادامه هرچه در ديدارهاي خارج از خانه موفق ظاهر شد، در ديدارهاي خانگي امتيازات حساس را از دست داد تا ضعف كامپيوتر ليگ برتر در جمع امتيازات خانگي، سبب شود هواداران تبريز آنچنان كه بايد سر شوق نيايند و در پاره اي از لحظات فريادهاي "عيبي يوخ" سر دهند و خواستار جدائي جلالي و بازگشت توني شوند؛ البته اگر فرض را بر اين بگيريم اين دست شعارها عليه جلالي كاملا خودجوش بوده است و حرف جلالي در مورد تحريك سكوها از سوي دلال ها صحت نداشته باشد.
اما به سراغ آمار جلالي در خارج از خانه مي رويم، جائي كه شاگردان اين سرمربي آماري فوق العاده كسب كردند و راهي جمع مدعيان شدند :
1)     پرسپوليس 1-0 تراكتورسازي تبريز؛ هفته اول؛ ورزشگاه آزادي : اولين و آخرين شكست تراكتورسازان در ديدار آغازين ليگ.
2)     ذوب آهن اصفهان 2-4 تراكتورسازي تبريز؛ هفته سوم؛ ورزشگاه فولادشهر : جلالي و فرصتي دوباره براي اثبات ارزش هاي فني به كادر مديريتي كه به او اولتيماتوم داده بودند.
3)     سپاهان اصفهان 0-1 تراكتورسازي تبريز؛ هفته چهارم؛ ورزشگاه فولادشهر : صيد دومين سه امتياز متوالي در اصفهان و نخستين گام براي پيوند با مجموعه مدعيان قهرماني.
4)     فجرسپاسي شيراز 0-0 تراكتورسازي تبريز؛ هفته ششم؛ ورزشگاه فولادشهر : نخستين گاف جلالي برابر قعرنشينان كه صدرنشيني اين تيم را به تعويق انداخت.
5)     صباي قم 1-3 تراكتورسازي تبريز؛ هفته هشتم؛ ورزشگاه يادگار امام قم : رونماوي از زوج زاسا درتبريز و سربلندي جلالي برابر فريادهاي "عيبي يوخ" هواداران.
بدين ترتيب جلالي در 5 ديدار خارج از خانه 10 امتياز كسب كرد كه در اين زمينه تا پايان هفته هشتم بهترين تيم خارج از خانه پس از استقلال تهران است كه موفق شده است حداكثر امتيازات را درو كند. اگر متوسط امتيازات را در نظر بگيريم تراكتورسازي متوسط امتيازي كه در بازي هاي خارج از خانه كسب كرده است، برابر 2 مي باشد در شرايطي كه استقلال بطور متوسط از هربازي 3 امتياز كسب كرده است.
تراكتور در خارج از خانه خط حمله طوفاني را هم داشته است و مشابه نفت تهران و استقلال هشت گل را به ثمر رسانده است و جالب اين كه در جمع همين مدعيان گل هاي كمتري را پذيرفته است كه در مجموع باتوجه به تعداد بازي هاي انجام داده در خارج از خانه (يك بازي بيش تر از ساير مدعيان) عملكرد خط دفاع اين تيم ستودني تر است.
اما بد نيست سري هم به آمار توني اوليويرا در بازي هاي خارج از خانه در هشت هفته نخست ليگ برتر در دوره دوازدهم بيندازيم و مقايسه اي آماري بر عملكرد جلالي و توني داشته باشيم.
1)     پيكان تهران 1-1 تراكتورسازي تبريز؛ هفته دوم؛ ورزشگاه پيكان شهر.
2)     راه آهن تهران 0-1 تراكتورسازي تبريز؛ هفته چهارم؛ ورزشگاه سورينت.
3)     ذوب آهن اصفهان 3-1 تراكتورسازي تبريز؛ هفته ششم؛ ورزشگاه فولادشهر.
4)     ملوان بندر انزلي 1-1 تراكتورسازي تبريز؛ هفته هشتم؛ ورزشگاه تختي انزلي.
بدين ترتيب تراكتورسازي در هشت هفته نخست در شرايطي كه دو قعرنشين ليگ برتر يعني پيكان و ذوب آهن را نيز پيش رو داشت، از 4 بازي خارج از خانه تنها 5 امتياز كسب كرد و عملكرد مثبتي نداشت. در مقابل 8 امتياز از 4 بازي خانگي كسب كرد و درست مشابه جلالي شكست را در خانه نيز تجربه نكرد. در مقابل جلالي در خانه دو تساوي و يك پيروزي خفيف كسب كرد تا هواداران كمي از او دل آزرده باشند.
جالب است بدانيد كه شاگردان اوليويرا در فصل گذشته در 4 بازي خارج از خانه تنها 5 گل به ثمر رسانده اند و 4 گل نيز دريافت كردند. با اين وجود در 4 ديدار خانگي خود 5 گل به ثمر رساندند و 3 گل نيز پذيرفتند كه در مقايسه با جلالي آمار به مراتب بهتري در خط حمله بوده است. تيم تحت هدايت جلالي در سه بازي خانگي فقط دو گل زده اند و تنها يك گل پذيرفته اند.
بدين ترتيب طبق جدول ارائه شده از سوي فيفا كه امتياز كسر شده از استقلال را نپذيرفته است، تراكتورسازي با كسب 15 امتياز از 8 بازي در رده چهارم قرار دارد.
در فصل گذشته شاگردان توني اوليويرا در پايان هفته هشتم تنها 13 امتياز داشتند و با تفاضل گل بهتر نسبت به پيكان و تفاضل كمتر نسبت به ملوان در رده هفتم جدول جاي داشتند.
بنابراين براحتي مي توان نتيج گرفت علت خشم هواداران تبريزي شمار كم پيروزي هاي اين تيم در يادگار امام است، البته به انضمام تعداد گل كمي كه در تبريز به ثمر رسانده اند.