سریع‌ترین گل تاریخ دربی؛ سامره 30 ثانیه‌ای !

علی سامره و عباس سرخاب، دو ستاره آبی پوشان پایتخت زننده سریع ترین گل ها در تاریخ لیگ برتر بوده اند، اولی در نیمه نخست و دیگری در نیمه دوم !

شاید آن‌چنان که سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ شهرآورد تهران به خاطره‌ها پیوست و خیلی زود به یکی از نقاط ضعف آبی‌پوشان پایتخت در کری‌خوانی و کل‌کل تبدیل شد، سریع‌ترین گل این رقابت‌ها نتوانست جایگاهی برای خود پیدا کند و حداقل به مجالی برای مانور آبی‌پوشان بدل شود.

به گزارش سایت گل، در شرایطی‌که در دی‌ماه سال 1381 ورزشگاه آزادی درحال بازسازی بود و دربی پایتخت در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌شد، علی سامره موفق شد سریع‌ترین گل تاریخ دربی را به ثمر برساند. البته همچنان نظر کلی در مورد ثانیه‌ی به ثمر رسیدن این گل وجود ندارد و عده‌ای ثانیه‌ی 30 را معتبر می‌دانند و عده‌ای ثانیه‌ی 48 را !

با این وجود شاید اگر گل دقیقه‌ی 70 علی انصاریان از روی نقطه‌ی پنالتی نبود، آن پیروزی نیز به یک پیروزی افسانه‌ای برای آبی‌پوشان بدل می‌شد !  

نکته‌ی جالب‌تر این است که لقب 30 ثانیه‌ای پیش‌تر از سامره در اختیار عباس سرخاب بود، بازیکنی که در دیدار فینال لیگ در خردادماه سال 69 موفق شد در آغاز نیمه‌ی دوم موفق شد روی سانتر امیر قلعه‌نوئی دروازه‌ی پرسپولیس را بگشاید و زمینه‌ساز پیروزی و قهرمانی استقلال شود.