دربي نديده ها، بزرگترين مشكل دايي در پرسپوليس

در اردوي رقيب ليست بازيكنان پرسپوليس پر است از بازيكناني كه با جو اين ديدار آشنايي ندارند و اگر به ميدان بروند يا روي نيمكت بنشينند اين اتفاق براي اولين بار برايشان رخ داده است.

معمولا اينطور گفته مي شود كه دربي سرخابي هاي تهران جاي جوان ها يا بازيكنان بي تجربه نيست و حتي آنهايي كه براي اولين بار اين مسابقه بزرگ را تجربه مي كنند  شايد اسير جو مسابقه شده و نتوانند كارايي لازم را در تركيب تيم خود داشته باشند.به همين خاطر  خيلي سخت يادمان مي آيد كه بازيكني جوان ستاره اين بازي بوده يا مهره اي كه  براي اولين بار حضور در اين مسابقه را تجربه كرده باشد كيفيتي فراتر از حد انتظار ارائه دهد.
در دربي 77 ظاهرا اين مساله بايد علي دايي و پرسپوليس را بيشتر از رقيب بترساند چرا كه هم ميانگين سني پرسپوليس خيلي پائين تر از آبي هاست هم اينكه  تعداد نفراتي كه تا حالا دربي تهران را تجربه نكرده اند  و شايد براي اولين بار در اين مسابقه مهم به ميدان بروند در اردوي سرخ ها به مراتب بيشتر است.
در تيم استقلال تنها جوان هايي مثل سيد حسين حسيني،حامد خسروي،احسان پيرهادي  و مهران قاسمي  كه  بيشتر آنها به سختي در ليست 18 نفره تيم شان قرار مي گيرند در دربي به ميدان نرفته اند   و حتي بازيكن جواني مثل فردين عابديني چندان با جو اين بازي بزرگ غريبه نيست.
در تيم آبي ها و بين بازيكنان باتجربه تر احمد جمشيديان و محمد مهدي نظري هم تا كنون دربي  بزرگ تهران را تجربه نكرده اند اما هر دو نفر مصدوم هستند و در ديدار جمعه حضور نخواهند داشت.
اما در اردوي رقيب ليست بازيكنان  پرسپوليس  پر است از بازيكناني كه با جو اين ديدار آشنايي ندارند و اگر به ميدان بروند يا روي نيمكت بنشينند اين اتفاق براي اولين بار برايشان رخ داده است.
در جمع سرخ ها به غير از اميد عاليشاه كه محروم شده ،محمد عباس زاده،ميلاد غريبي،قاسم دهنوي،پيام صادقيان،مهرداد كفشگري،ماركو شپانوويچ،يونس شاكري هرگز حضور در اين مسابقه را تجربه نكرده اند و محمد رضا خانزاده هم تجربه چنداني از حضور مقابل آبي ها ندارد.حتي محمد رضا خلعتبري ستاره ملي پوش سرخ ها نيز اين ديدار و جو خاص آن را لمس نكرده تا نگراني هاي دايي در اين خصوص بيشتر شود.
همچنين در كادر فني پرسپوليس هم بر عكس استقلال مربياني حضور دارند كه در اين مصاف سنتي نه به عنوان بازيكن و نه مربي  حاضر نبوده اند؛يكي از آنها محمد دايي است و ديگري رضا فروزاني  و بايد ديد اين كم تجربگي ها به تيم پرسپوليس لطمه خواهد زد  يا اينكه  شرايط چندان فرقي نخواهد كرد.