گفت‌وگوی مفصل با علیرضا منصوریان: به امیدها کمک کنید آنها تاریخ‌ساز می‌شوند/ این نسل طلسم اروپا را خ
 
بروزترین وبلاگ فوتبال

گفت‌وگوی مفصل با علیرضا منصوریان: به امیدها کمک کنید آنها تاریخ‌ساز می‌شوند/ این نسل طلسم اروپا را خواهد شکست/ با مربیان باشگاهی تنش داریم و این طبیعی است

ستاره‌های تیم امید در لیگ هم عالی کار کرده‌اند. امثال رحمانی و صادقیان و حاج‌محمدی و بقیه که احتیاج به میدان دیدن دارند تا در جام جهانی هم به تیم ملی طراوت بیشتری بدهند

علیرضا منصوریان سرمربی تیم ملی زیر 22 سال ایران یک روز پس از لغو اردوی تیم امید در گفت‌وگو با سایت گل از چالش‌های پیش روی تیمی می‌گوید که باید خود را آماده رقابت‌های مهم جام ملت‌های آسیا در رده امید کند. اتفاقی که البته هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر رخ دادنش به چشم نمی‌خورد. با منصوریان از همین جا شروع کردیم. اردویی که لغو شد و نگرانی‌هایی که باقی مانده است. توضیحات منصوریان در این زمین کاملا گویاست...

مربیان آرامش داشته باشند اردو لغو شد

ما پس از کش و قوس فراوان برنامه گذاشته بودیم در حین اردوی‌های تیم ملی اردوهای امید را برگزار کنیم. اما ما با وجود استفاده از بازیکنان فیکس تیم‌های لیگ در تقویم دیده نمی‌شویم. بنابراین راه درست این بود که برای آسیب ‌ندیدن تیم‌های لیگ برتری همراه با تیم ملی اردوی تیم امید هم برگزار شود. اما با لغو اردوی تیم ملی ما هم اردوی‌مان را تعطیل کردیم تا خیال مربیان لیگ برتر راحت باشد. اردوی تیم امید لغو شده است.

سیلی محکم بی‌پولی

فدراسیون فوتبال در مضیقه شدید مالی است. وقتی برنامه‌های تیم ملی در بازی‌های لیگ کنسل می‌شود طبیعتا اردوی ما هم لغو است. تیم ملی در این مقطع لطمه شدیدی از بی‌پولی خورد و البته سیلی محکمی هم به صورت ما برخورد کرد. اگر تیم بزرگسالان ایران خردادماه آینده در جام جهانی 2014 بازی دارد ما 22 دی ماه اولین بازی‌مان را با ژاپن برگزار می‌کنیم؛ تیمی که از 5 بازی آخرش 16 امتیاز گرفت.

جام ملت‌های امیدها در دی ماه

من سرمربی تیم زیر 22 سال هستم، این را برای چندمین‌ بار است که اعلام می‌کنم. ما عازم اولین جام ملت‌های آسیایی امیدها هستیم. این دوره از رقابت‌ها با شرایط جام ملت‌های بزرگسالان برگزارمی‌شود و دو سال بعد ما باید خودمان را آماده دوره بعدی کنیم که مقدماتی المپیک ریو هم هست. تیم ایران در گروه سوم این تورنمنت با ژاپن و استرالیا و کویت هم گروه است و ما داریم خودمان را آماده این مسابقات می‌کنیم. اما با چه تدارکی؟

تغییرات سیاسی و نبودن ساختار

من خیلی از فدراسیون گله‌مند بودم اما وقتی پیش آقای کفاشیان رفتم تا درباره قراردادم و مسائل تیم امید حرف بزنم دیدم مشکلات فراتر از این حرف‌هاست. ما از نظر ساختاری ایرادهای بزرگی داریم. اساسا چرا تغییر دولت این‌قدر باید در حوزه ورزش تاثیرگذار باشد؟ به‌خصوص که ما بعد از صعود به جام جهانی پیش هر دو رئیس‌جمهور فعلی و قبلی رفته‌ایم و قرار هر دوی آنها این بود که توجه ویژه‌ای به فوتبال شود. اما حالا تغییرات مسئله‌دار شده است. در حالی که سیستم باید حاکم باشد.

مردم شرایط ما را ببیند

من به عنوان سرمربی بیش از بقیه در تیررس خواهم بود این طبیعی است اما خوب است که مردم شرایط ما را ببینند. ما در حال حاضر مثل دانش‌آموزی هستیم که تمام سال را رها می‌کند اما باید در یک دوره کوتاه در شب امتحان خودش را به سطح قبولی برساند. یعنی ما در 20 روز آخر قبل از مسابقات باید فشار را بالا ببریم تا تیم با شرایط خوب در این رقابت‌ها شرکت کند. البته من ناامید نیستم ولی تدارک باید بهتر از این حرف‌ها باشد.

سازش با مربیان؛ به علی دایی حق می‌دهم

من به مربیان تیم‌های لیگ حق می‌دهم، به‌خصوص کسی مثل علی دایی که بیشترین بازیکن رده امید را دارد. آن‌ها زحمت می‌کشند و می‌خواهند جایگاه‌شان را حفظ کنند. اما باید با علی دایی حضوری بنشینیم و حرف‌هایمان را بزنیم و به نتیجه برسیم. به هر حال این هم هست که در فیفادی بعدی من بازیکنان را می‌خواهم و آن موقع فضا مثل حالا نخواهد بود. من با علی دایی رابطه خیلی خوبی دارم و مسئله‌مان را حل می‌کنیم، اما اگر قرارباشد مربیان دیگر در فیفادی به ما بازیکن ندهند اتکای من هم به قانون خواهد بود. در نشستی که با آقای کفاشیان داشتم قرار بر این شد که سرمربی و مدیر باشگاه در صورت بازیکن ندادن به فدراسیون احضار شوند. این توافقی بود که ما با هم داشتیم.

تنش با مربیان طبیعی است

این منطقی نبود که من قبل از دربی روی حرف خودم بایستم و مثلا بخواهم 4 بازیکن پرسپوليس را به اردو بیاورم. خب، ما این اردو را کنسل می‌کنیم ولی تاکید می‌کنم در فیفادی باید نگاه همه ملی باشد و به این تیم هم کمک بشود. مربیان البته منافع‌‌شان را در تیم خودشان می‌بینند و تنش بین ما طبیعی خواهد بود اما قطعا همه شرایط بازی را درک می‌کنند و انشاالله که مشکل زیادی نخواهیم داشت.

به امیدها توجه کنید

رسانه‌ها چندان توجهی به رقابت‌های جام ملت‌های امیدهای آسیا نمی‌کند در حالی که 70 درصد بازیکنان حاضردر این رقابت‌ها بازیکنان ملی تیم‌هایشان هستند. خود ما به واقع تیم ملی (ب) هستیم و نتیجه مثبت ما در این تورنمنت تاثیر خوبی در جام جهانی خواهد داشت. یادمان باشد ما همیشه امیدهای خوبی داشته‌ایم اما در نکات جزئی و حواشی گیر افتاده‌ایم که امیدوارم این دفعه این‌طور نباشد.این تیم با استعدادهایی که دارد اگر نتیجه مثبتی در این رقابت‌ها بگیرد طلسم در بسته ترانسفر به اروپا را باز می‌کند و ما برمی‌گردیم به دوره 97-98 که در هر اردو 15 بازیکن از خارج به تیم ملی دعوت می‌شدند. این تیم ستاره‌های بالقوه‌ای دارد که من امیدوارم حداقل 10 نفر از آن‌ها به اروپا بروند.

جهانبخش و آزمون

امروز علیرضا جهانبخش و سردارآزمون در تیم‌های اروپایی می‌درخشند. جهانبخش از یک سال و نیم پیش در اردوی تیم امید بوده و از بازیکنان اصلی ما خواهد بود و آزمون که در حال حاضر در تیم روبین‌کازان بازی می‌کند حتما به اردو دعوت می‌شود تا ما او را در شرایط خودمان ببینیم. او یک استعداد بزرگ است مثل خیلی‌های دیگر در تیم امید که اگر شرایط برای این نسل مهیا شود یک اتفاق بزرگ را رقم می‌زنند.

جوان‌ها را باور کنیم

 تیم ملی ما معدل سنی‌اش ۲۹ است که معدل خیلی بالایی است، به خصوص اگر ببینیم در فوتبال امروز دنیا بازیکنان بالای ۲۸- ۲۹ سال به سختی ترانسفر می‌شوند. ما الان در لیگ سن اوج بازیکنان‌مان ۲۸ تا ۳۳ سالگی است که این رقم باید پایین بیاید که البته امسال آمده، چون ستاره‌های تیم امید در لیگ هم عالی کار کرده‌اند. امثال رحمانی و صادقیان و حاج‌محمدی و بقیه که احتیاج به میدان دیدن دارند تا در جام جهانی هم به تیم ملی طراوت بیشتری بدهند. نگاه به جوانان چیزی است که ما در فوتبال‌مان کم داریم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید با آرزوی خوشی و موفقیت شما.شاد زی و پیروز زی
آخرین مطالب

نویسنده های گل