به‌هم‌ريختگي خاص سپاهان؛ امسال كرانچار محبوب و مقبول بازيكنان نيست
 
بروزترین وبلاگ فوتبال

به‌هم‌ريختگي خاص سپاهان؛ امسال كرانچار محبوب و مقبول بازيكنان نيست

مهم‌ترين چالش اين روزهاي سپاهان نه كنار كشيدن مجتبي جباري و رستوران‌داري به جاي فوتبال، بلكه موقعيت متزلزل زلاتكو كرانچار در اين تيم است

ظاهرا اوضاع تیم سپاهان بد نیست؛ حداقل بعد از برد خانگی مقابل صبای قم و نمایش نسبتا خوبی که تیم کرانچار ارائه داد فشار از روی دوش این جنتلمن کروات برداشته شد و تیم در مسیر خودش قرار گرفته اما مجموعه اخبار و شایعاتی که از درون تیم به بیرون درز کرده می‌توان نتیجه گرفت تیم این فصل سپاهان دچار به‌هم‌ریختگی خاصی است که می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات بزرگ‌تری باشد.

هر چند باشگاه سپاهان در تمام سال‌های حضور این تیم در راس قدرت در صدد این بوده که جلوی انتشار حاشیه‌های تیم‌شان را بگیرند و البته رسانه‌های نصف‌جهان هم سعی داشته‌اند تا اخبار حاشیه‌ای این تیم را کمتر بازتاب دهند اما امسال اوضاع کمی فرق کرده و به نظر می‌رسد نسبت به گذشته از شدت این کنترل محسوس روی ستاره‌ها، سرمربی و تیم سپاهان کاسته شده است تا جایی که کنار هم قرار دادن اخبار و شایعات سه چهار روز اخیر می‌تواند پازل حاشیه‌های سپاهان را به سمت تکمیل شدن پیش ببرد.

مهم‌ترین چالش این روزهای سپاهان نه کنار کشیدن مجتبی جباری و رستوران‌داری به جای فوتبال بلکه موقعیت متزلزل زلاتکو کرانچار در این تیم است. مهم‌ترین دلیل این تزلزل را هم نه در نتایج پرنوسان این فصل سپاهان بلکه در کمتر شدن محبوبیت و مقبولیت سرمربی کروات در بین شاگردانش می‌توان جست‌و‌جو کرد تا جایی که گفته می‌شود در حال حاضر کرانچار در درون تیم مخالف زیاد دارد و با برخی از مخالفانش به مشکل برخورده است.

از طرفی این‌که بعد از آن برخورد چکشی سرمربی تیم با هشت شاکی، باشگاه می‌خواهد مجتبی جباری را برگرداند نشانه خوبی برای دوستداران کرانچار نیست. سرمربی کروات از آن دست مربیانی است که معمولا تصمیمش درباره بازیکنان را تغییر نمی‌دهد اما اقدام مدیریت باشگاه در بازگرداندن جباری می‌تواند به نوعی مقابله با این مربی خوش‌اخلاق باشد.

با این حال همین امروز کرانچار در مصاحبه‌ای اعلام کرده جباری اگر نمی‌تواند تمرکزش را روی تیم بگذارد باید راهی برای خروج پیدا کند که از این حرف‌های زلاتکو می‌توان دو برداشت متفاوت داشت. ظاهرا یا کرانچار می‌خواهد در این مورد مهم همسو با مدیران باشگاه حرکت کرده و میزان مخالفت‌ها با خود را بیش از این نکند یا این‌که قصد دارد با اعلام موضع رسمی خود مبنی بر این‌که به هیچ وجه جباری را نمی‌خواهم تکلیف را یکسره کند و آن سوی خط بایستد که البته اگر این قصد را داشته باشد مصاحبه امروزش بسیار هوشمندانه و زیرکانه بوده است.

به هر حال در شرایطی که ظاهرا درون تیم سپاهان چندان آرام نیست و نویدکیایی هم وجود ندارد تا بازیکنان را آرام و یکدست کند مساله پیشنهاد دینامو زاگرب هم زلاتکو کرانچار را در موقعیتی ویژه قرار داده و کنار هم قرار دادن این پیشنهاد و مشکلاتی که کرانچار با تیم فعلی دارد قاعدتا این مربی کم‌سروصدا را به فکر جدایی از این تیم خواهد انداخت. نشانه‌های این اتفاق را هم می‌توان در مصاحبه‌های اخیر کرانچار پیدا کرد هر چند مترجم او با رد تمام شایعات قصد دارد اوضاع را نرمال جلوه دهد.

با این حال نکته اصلی آنجاست که سپاهان در صورت کنار رفتن یا کنار گذاشتن زلاتکو کرانچار گزینه‌ای دم دست ندارد تا بلافاصله جانشین او کند. در مورد گزینه‌های ایرانی که تقریبا این مساله غیرممکن است چرا که گزینه‌های مورد نظر و مقبول باشگاه و فوتبالدوستان اصفهانی مثل ابراهیم‌زاده و یاوری خودشان تیم دارند و سپاهان تنها در صورتی می‌تواند به آن‌ها فکر کند که از باشگاه فعلی‌شان اخراج شوند. از طرفی سپاهان برای به خدمت گرفتن گزینه خارجی هم بودجه کافی در اختیار ندارد و آن‌طور که تصور می‌شود شرایط مالی این باشگاه خوب نیست مگر اینکه زلاتکو قبل از خروج با سپاهانی‌ها با باشگاه صلح کند و هزینه گزافی بابت بیرون رفتن او از مجموعه باشگاه گردن سپاهان نیفتد.

با تمام این اوصاف سپاهانی‌ها فعلا سکوت کرده‌اند و اصلا دوست ندارند حاشیه‌های درون تیم‌شان منجر به باختی دیگر شود. آن‌ها فعلا به بازی با داماش در رشت فکر می‌کنند و اینکه انتقام شکست ۲-۱ هفته‌های آخرفصل گذشته را از این تیم بگیرند؛ شکستی که قهرمانی را از آن‌ها گرفت و اجازه نداد برای چهارمین بار متوالی قهرمان لیگ بر‌تر شوند و در ‌‌نهایت استقلال به دوران اقتدار آن‌ها پایان داد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید با آرزوی خوشی و موفقیت شما.شاد زی و پیروز زی
آخرین مطالب

نویسنده های گل