بروزترین وبلاگ فوتبال
شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 15:38 ::  نويسنده : حمید

سه جلسه تمرين براي آبي ها در سئول

شاگردان امير قلعه نويي براي انجام بازي رفت از مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا تا روز باز سه جلسه تمرين انجام خواهند داد

شاگردان امير قلعه نويي براي انجام بازي رفت از مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا تا روز باز سه جلسه تمرين انجام خواهند داد. بنا بر اعلام كادر فني استقلال تمرینات تاکتیکی اين تيم  برای رویارویی با اف‌سی‌سئول کره‌جنوبی، از فردا آغاز می‌شود. بر این اساس، تمرینات تیم استقلال در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته، ساعت 16:30 به وقت کره آغاز می‌شود. این تمرینات در زمین تمرین اصلی کنار زمین برگزاری بازی انجام خواهد شد. همچنین تمرین روز سه‌شنبه نیز بر اساس قوانین AFC به مدت یک ساعت در ورزشگاه اصلی، انجام می شود.

این بار خبری از ممنوع الخروجی نیست !/ فتح الله زاده امشب راهی سئول می‌شود

گفتنیست که استقلال روز چهارشنبه و از ساعت 14 به وقت تهران در ورزشگاه جام جهانی سئول در مقابل تیم اف سی سئول این شهر صف آرایی خواهد کرد.

علی فتح الله زاده ، مدیرعامل آبی پوشان که به علت شکایت محمد محمدی ، سنگربان اسبق این تیم به علت طلبش از باشگاه به حکم ممنوع الخروجی در فرودگاه مواجه شده و برای سفر به تایلند چند روزی را معطل شده بود ، این بار طی صحبت های معاونت حقوقی باشگاه استقلال با وکیل این بازیکن و جلب رضایت وی ، مشکل ممنوع الخروجی خود را مرتفع کرده و طبق برنامه امشب راهی سئول خواهد شد تا از نزدیک در جریان اتفاقات پیرامون اردوی استقلال باشد.
گفتنیست که استقلال روز چهارشنبه و از ساعت 14 به وقت تهران در ورزشگاه جام جهانی سئول در مقابل تیم اف سی سئول این شهر صف آرایی خواهد کرد.

استقلال و طلسم 42 ساله مقابل کره‌ای‌ها ! / آنیانگ ال جی ، این بار در قامت اف سی سئول

نکته قابل توجه ، اینکه حالا با گذشت 11 سال از آن بازی ،تیم آنیانگ ال جی سابق حالا تغییر نام داده و با نام اف سی سئول کره جنوبی در مقابل استقلال ایران صف آرایی می کند

استقلال به عنوان پرافتخارترین تیم ایرانی در گردونه رقابت های بزرگان آسیا در حالی این روزها در پایتخت چشم بادامی ها حضور داشته و آماده صف آرایی مقابل اف سی سئول است که تا کنون در هیچ دیداری در کره جنوبی به میدان نرفته و در تاریخ بازی ها برای نخستین بار در این کشور حوزه شرق آسیا پا به مستطیل سبز می گذارد .
تیم آبی پوش پایتخت در طول بازی های آسیایی ، تنها 4 بار به مصاف تیم های کره‌ای رفته که از مجموع این بازی‌ها 2 پیروزی و 2 شکست را برای خود به همراه آورده است .
آخرین باری که استقلال موفق شد یک تیم کره ای را در رقابت های آسیایی با شکست مواجه کند ، به رقابت های آسیایی 1972 بر می گردد که استقلالی ها در آن بازی با گلهای علیرضا حاج قاسم ، غلامحسین مظلومی و علی جباری موفق شدند با نتیجه 2-3 تیم ارتش کره جنوبی را شکست داده و بر سکوی سوم بازی ها تکیه بزنند.
و اما در نگاه آمار آخرین باری هم که استقلال به مصاف یک تیم از کره رفته به سال 81 باز میگردد که در رقابت های نیمه نهایی ، آبی پوشان با نتیجه 1-2 در آزادی نتیجه را به آنیانگ ال جی کره جنوبی واگذار کردند و از راهیابی به فینال باز ماندند .
نکته قابل توجه و مهم در این بین ، اینکه حالا با گذشت 11 سال از آن بازی ،تیم آنیانگ ال جی سابق حالا تغییر نام داده و با نام اف سی سئول کره جنوبی در مقابل استقلال ایران صف آرایی می کند . دیداری که بدون شک برای شاگردان ژنرال آبی ها رنگ و بویی از انتقام خواهد داشت
شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 15:11 ::  نويسنده : حمید

باشگاه سپاهان با وجود گلزنی امین جهان عالیان در دیدار با پرسپولیسٰ به دلیل رعایت نكردن بازی جوانمردانه از سوی وی در یکی از صحنه های این دیدارٰ با این بازیکن برخورد می کند.

باشگاه سپاهان با وجود گلزنی امین جهان عالیان در دیدار با پرسپولیسٰ به دلیل رعایت  نكردن بازی جوانمردانه از سوی وی در یکی از صحنه های  این دیدارٰ  با این بازیکن برخورد می کند.

سايت رسمي باشگاه سپاهان خبر داد: امین جهان عالیان در یکی از صحنه های دیدار با پرسپولیس بازی جوانمردانه را رعایت نکرد. هر چند حرکت وی  منجر به گلزنی نشد اما باشگاه سپاهان بر خود لازم می داند به دلیل حرکت وی که به دور از بازی جوانمردانه بود از هواداران فوتبال عذرخواهی كندو به همگان اطمینان دهد که با تشکیل کمیته انضباطی باشگاه و جریمه ای سنگین با بازیکن خاطی خود برخورد می كند

باشگاه سپاهاناعلام  كرده:امین جهان عالیان طلایی پوش با آتیه سپاهان که یه دلیل جوانی و کم تجربگی مرتکب عدم رعایت بازی جوانمردانه شده  و البته پس از پایان بازی هم از کار خود پشیمان بود باید بیش از پیش بداند و آگاه باشد که مکتب سپاهان با روح جوانمردی و مردانگی گره خورده و انجام حرکاتی به دور از بازی جوانمردانه در این مکتب جایی ندارد.

شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 14:54 ::  نويسنده : حمید

گزارشگر اصفهاني يك بار بعد از هدر دادن موقعيتي بسيار خوب توسط پاپي به اين نكته اشاره كرد كه:« اگر سپاهان از حريف خود جلو نبود اين توپ ها حتما گل مي شد!

معمولا بيشتر گزارشگران شهرستاني در گزارش بازي هاي تيم شهر خود مقابل استقلال و پرسپوليس طوري عمل مي كنند كه انگار يك طرف ميدان تيم ملي ايران( تيم شهرشان) قرار گرفته و  در طرف مقابل  تيم ملي عربستان يا بحرين( استقال يا پرسپوليس) بازي مي كند  به طوري كه نحوه توصيف گل و لحظه گزارش گل تيم خودي با گلي كه آن تيم  دريافت مي كند فاصله نجومي دارد  و  به ازاي فريادهايي كه براي گل تيم خودي مي كشند اشاره اي هم به گل دريافتي شان دارند!

البته برخي گزارشگران هم انصافا اعتدال را رعايت مي كنند و  به نكات بازي حريف تهراني هم معترف مي شوند .روز گذشته دادخواه گزارشگر بازي سپاهان – پرسپوليس هم تلاش زيادي داشت تا اين اعتدال را رعايت كند اما بعضا به نكاتي اشاره مي كرد كه براي مخاطب فوتبالي عجيب و غير قابل باور بود.

گزارشگر اصفهاني  يك بار بعد از هدر دادن موقعيتي بسيار خوب توسط پاپي به اين نكته اشاره كرد كه:« اگر سپاهان از حريف خود جلو نبود اين توپ ها حتما گل مي شد!» اما عجيب تر آنجا بود كه در انتهاي  نيمه اول و در حالي كه شرايط داوري آنطور نبود كه سوت ها عليه سپاهان چرخيده باشد گفت:«بايد ببينيم سپاهان بازي را با يازده نفر تمام مي كند يا نه؟»

حتما دادخواه تصور مي كرده قهرماني به تلافي آن اخراج عجيب يكي از بازيكنان سپاهان را از زمين بازي بيرون مي فرستد كه البته گمانه زني او حتي به واقعيت نزديك هم نشد.

هشدار مورینیو به ماتا: یا خود را با شرایط وفق بده یا روی نیمکت بنشین

سرمربی پرتغالی به بازی ساز 25 ساله هشدار داد که باید سبک بازیش را تغییر دهد. در غیر این صورت باید پشت سر اسکار دراولویت بعدی ورود به زمین باشد

ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی، به خوان ماتا، بازیساز اسپانیایی تیمش گفته که تا موقعی که خود را با سبک بازی جدید تیم وفق ندهد، به عنوان بازیکن نیمکت نشین کارش را در استمفورد بریج ادامه خواهد داد.  

بازیکن ملی پوش اسپانیایی که در دو فصل اخیر بهترین بازیکن باشگاه چلسی لقب گرفته بود، از زمان حضور مورینیو به عنوان سرمربی جدید چلسی برای حضور در میان 11 بازیکن ترکیب اصلی چلسی تقلای زیادی کرده است.

این بازیکن 25 ساله به ندرت درترکیب اصلی چلسی مورینیو به میدان رفته ولی مورینیو به خاطر این تصمیم معذرت خواهی نکرده و گفته که ماتا باید تلاش کند تا بتواند به بازیکنی ثابت تبدیل شود و جایگاه اسکار را غصب کند.

روز جمعه مورینیو در جمع خبرنگاران گفت: "آنطوری که من وضعیت را می بینم و دلیل اینکه در حال حاضر ماتا در بازی ها زیاد شرکت نمی کند چیزی است که درباره ی آن با خود او صحبت می کنم و در ملاء عام درباره اش حرف نمی زنم. اما او در بازی با اورتون از اول در ترکیب اصلی حضور داشت و شما می توانید عملکرد او را بررسی کنید. در بازی با بازل هم وقتی که تیم ما 0-1 جلو بود، او به میدان فرستاده شد ( و مثل دمبا با یا جان اوبی میکل برای نجات تیم به میدان نیامد) و وظایف خاص وویژه ای داشت. البته این جزئی از پروسه پیشرفت اوست. از یک سو می توان با رامیرس و اسکار استفاده کرد و از ماتا به عنوان بازیکن شماره 10 و پشت سرمهاجم استفاده نمود؛ چون او استعداد فوق العاده ی دارد و پاسهای گل زیرکانه ای می دهد و درپاسکاری ها هوشمندان رفتار می کند وعملکرد فوق العاده ای دارد؛ چون درکل بازیکن بامهارتی است. اما از سوی دیگر، بحث تطبیق یابی با شیوه بازی تیم مطرح است و او باید خود را با سبکی که می خواهیم بازی کنیم وفق دهد. در حال حاضر اسکار بازیکن شماره ی 10 من است و اگر کسی بگوید که او بهترین بازیکن این فصل چلسی نبوده، مجبورم با او مخالفت کنم. من باید به طرفداران ثابت کنم که سرمربی خوبی هستم. الان ماتا نیز باید ثابت کند که بازیکن خوبیست."   

 فصل گذشته مثلث اسکار، ادن آزارد و ماتا موفق بود و مورینیو تأکید می کند که این مثلث هنوز هم می تواند مؤثر باشد؛ االبته به شرطی که بازیکن اسپانیایی بازی خود را به یک سیستم دفاعی تر تغییر دهد. البته بازهم بعید به نظر می رسد که ماتا بتواند با پیشی گرفتن از اسکار، بازیکن شماره 10 تیم مورینیو لقب بگیرد.

مورینیو در ادامه می گوید: "البته این فقط در شرایطی امکان پذیر است که ماتا خود را با آن چیزی که ما می خواهیم وفق دهد. من هنوز نمی توانم از اسکار بخواهم که رو در روی دفاع آخر تیم مقابل بازی کند. برزیل با استعدادترین بازیکنان را در قامت بازیکن شماره ی 10 در دنیا دارد و او درتیم ملی کشورش هم دراین پست بازی می کند. پس من  می خواهم اسکار را به عنوان شماره ی 10 انتخاب کنم. من دو بازیکن دیگر می خواهم که از طرفین با این واقعیت کنار بیایند و یاد بگیرند چگونه کارهایی را که قبلا آمادگی انجام آن ها را نداشتند انجام دهند. بازیکنان آمادگی اش را داشته باشند تا برخی تغییرات را بپذیرند."

مورینیو در بخش پایانی صحبت هایش گفت:" اگر من مهاجم باشم، ترجیح می دهم که بدون پست و مسئولیت های خاص بازی کنم و بقیه مرا از پشت پوشش دهند و به این شکل دیگر نگران بازگشت به عقب نخواهم بود. مسئله تغییر ذهنیت است. این تغییر سبک بازی کمی زمان می برد اما قول می دهم به 5، 6 یا 7 سال نرسد."

شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 14:46 ::  نويسنده : حمید

کاسیمیرو یا اکبری در شهرداری یاسوج؟

یاسوجی ها به واسطه برخی بازیکنان خود مذاکراتی را با کاسیمیرو سرمربی سابق نفت آبادان داشته اند و گفته می شود احتمالا این مربی هدایت آنها را بر عهده خواهد گرفت

جدایی جواد زرینچه از شهرداری یاسوج باعث شد تا این تیم در آستانه آغاز لیگ دسته اول بدون سرمربی کارش را ادامه دهد.یاسوجی ها به واسطه برخی بازیکنان خود مذاکراتی را با کاسیمیرو سرمربی سابق نفت آبادان داشته اند و گفته می شود احتمالا این مربی هدایت آنها را بر عهده خواهد گرفت. پیش از این مقدمات حضور علی اصغر کلانتری در یاسوج فراهم شده بود که وی ترجیح داد در کنار یاوری روی نیمکت فجر بنشیند. پس از آن قرمزپوشان یاسوجی سراغ محمد عباسی رفتند اما او کارش را با تیم نوظهور برق نارنجی در شیراز و لیگ استان فارس آغاز کرده و گفته بود برای ادای دین به نام برق قرار است این فصل به صورت رایگان در این تیم که موسسین آن پیشکسوتان باشگاه برق هستند فعالیت نماید. اصغر اکبری دیگر مربی شیرازی هم همچنان مدنظر یاسوجی ها قرار دارد و چنانچه کاسیمیرو نتواند در یاسوج حضور یابد باید حضور اکبری را قطعی دانست.

شجاع خليل زاده: اول ميثم روي من خطا كرد/ جاي لگد او هنوز روي بدنم مانده/ پرسپوليس 11 نفره هم بود مي برديمشان

جاي لگدي كه حسيني به من زد هنوز روي بدنم مانده. خطاي او صد در صد اخراج داشت و به نظرم محسن قهرماني بهترين تصميم را گرفت

بازي سپاهان- پرسپوليس حواشي فراواني داشت. خطاي ميثم حسينيروي شجاع خليل زاده باعث شد تا مدافع چپ پرسپوليس از زمين اخراج شود. خيلي ها مي گويند او.ل شجاع روي حسيني خطا كرد  اما خليل زاده در گفتگو با خبرنگار گا نظر ديگري دارد. او مي گويد:« پرسپوليسي ها نظرشان را داده اند اما اول ميثم روي من خطا كرد. اول او مرا گرفت و بعد من . خيلي ها مي گويند ن به حسيني سالتو زدم اما بايد بگويم  نه سالتو زدم و نه هيچ فن ديگري. فوتبال است و از اين درگيري ها پيش مي آيد. باز هم مي گويم اول ميثم روي من خطا كرد و بعد من »

شجاع خليل زاده در ادامه مي گويد:« جاي لگدي كه حسيني به من زد هنوز روي بدنم مانده. خطاي او صد در صد اخراج داشت و به نظرم محسن قهرماني بهترين تصميم را گرفت. »

خليل زاده در جواب پرسپوليسي ها كه به داوري اعتراض كرده اند مي گويد:« باور كنيد اگر داوران پنالتي هاي سپاهان را از اول فصل مي گرفتند الان صدرنشين مطلق بازي ها بوديم. خيلي از پنالتي هاي ما را هم داوران نگرفتند اما هيچ اعتراضي نكرديم. حالا هم پرسپوليسي ها نبايد به داوري اعتراض كنند. فوتبال است و اشتباهات داوري هم جزيي از آن»

پرسپوليسي ها مي گويند به داور باختيم. خليل زاده مي گويد:« محسن قهرماني هيچ نقشي در برد ما نداشت. مطمئن باشيد اگر پرسپوليس 11 نفره هم بود مي برديمشان. البته به دايي احترام مي گذارم. چون او براي اين بازي برنامه داشت اما اخراج حسيني برنامه هاي او را به هم ريخت.

پرس: رونالدو بازیکنی است که صدسال یکبار تکرار می شود؛کاسیاس بهترین دروازه بان تاریخ رئال است

رئیس باشگاه مادریدی به اهمیتی که رونالدو برای تیم مادریدی دارد اشاره کرده و راجع به ایکر کاسیاس صحبت کرده

فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید در گفت و گوی زنده با برنامه «خوگونس» شبکه لاسکستا شرکت کرد و درمورد مسائل مختلفی به صحبت پرداخت.

در اینجا می توانید متن صحبت های پرس در این گفت و گو را مطالعه کنید

*خواسته سهامداران: آنچه سهامداران بیش ازهرچیزی از من می خواهند، قهرمانی است. آنها می دانندکه ما شرایط اقتصادی خوبی داریم که تیم را به ثبات رسانده.

*کاسیاس: کاسیاس ازمحبت و اعتماد من برخوردار است. قصدوغرض های بدی وجود دارد که به مسائلی اشاره می کنند که گویا هنوز هم تمام نشده. اینکه من از دست کاسیاس ناراحت هستم، صحت ندارد . گاهی وقتها کسانی که در اطراف ما هستند، به ما کمک نمی کنند.همه ما از داشتن کاسیاس احساس غرور می کنیم. او بهترین دروازه بان تاریخ باشگاه رئال مادرید و اسپانیاست

*تمدیدقرارداد رونالدو: داشتن این فوتبالیست یک افتخار است. بازیکنانی هستند که قرن به قرن ظهور می کنند. مهم است که کریس فوتبالش را در رئال مادرید به پایان ببرد

*صحبتهای اخیر پیکه : من از پیکه خوشم می آید. او مثل همه اشتباه کرده. این خبر صحت ندارد که ما برای خرید بیل، از بانکی کمک خواسته باشیم. ما با منابع خود باشگاه بیل را خریداری کردیم

*باشگاه رئال: تا زمانی که من اینجا هستم، این باشگاه به سهامداران تعلق دارد. زمانی که در سال 2000 به رئال آمدم، این خبر احساس می شد که به سهامی عام تبدیل شود. هیچ کسی نمی تواند باشگاه را مجبور کند و اگر گزینه دیگری وجود نداشته باشید،ما از سهامداران کمک خواهیم خواست

*رسانه ها: سهامداران باشگاه مادریدی احترام زیادی برای رسانه ها قائلندو به آزادی بیان اعتقاد دارند.آنها فقط از رسانه های خشن که دروغ می نویسند ومی خواهند به تیم اسیب بزنند، انتقاد می کنند.نمی توان کلی گویی کرد.چون رسانه ها به ما کمک می کنند تا بتوانیم بگوئیم که چه باشگاهی هستیم و نماینده چه موضوعاتی هستیم

*اوزیل: او به ما گفت که می خواهد از رئال برود. آنچلوتی از او خوشش می آمد ولی اوزیل به آرسنال رفت. هربازیکنی که باما قرارداد دارد فقط وقتی رئال را ترک می کند که خودش بخواهد.

*بنزما: در ماه دسامبر او از رئال جدانخواهد شد.ما از او، موراتا و خسه راضی هستیم. فصل فوق العاده ای انتظار ما رامی کشد. دراین تیم جوانی وعطش قهرمانی وجود دارد. ما تیم فوق العاده ای داریم و سرمربی بزرگی نیز داریم

*انچلوتی: آنچلوتی سرمربی ای است که وقتی بازیکن بود هم استیل خاصی داشت و الان هم همین استیل را به عنوان یک سرمربی داراست: تلاش برای موفقیت و ارائه بازیهای تماشایی. او برای موفقیت در رئال مادرید آماده است

*مورینیو: برای او بهترین ها را آرزو می کنم. او به ما کمک کرد تا یک گام رو به جلوی بزرگ برداریم. من حتی یک کلمه به جز تشکر از کارهای مورینیو، برزبان نمی آورم

*بحث کاسیاس- دیگو لوپس: تمام ما سهامداران باشگاه به تمام بازیکنان تیممان افتخار می کنیم. نظرات مختلفی وجود دارد ولی ما تا پای مرگ با هم متحدیم. سهامداران باشگاه رئال مادرید به خاطر تاریخچه بالای باشگاه واقعا از تیم توقعات زیادی دارند

*لادسیما (دهمین قهرمانی اروپایی): رقابتهای اروپایی برای ما خیلی مهم است. این تورنمنتی است که انگیزه های زیادی برای تکرار قهرمانی هایمان در آن داریم.

شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 14:33 ::  نويسنده : حمید

با این تغییرات، هم گل‌های خورده سپاهان کمتر شده و هم احسان حاج‌صفی به پست دلخواه خود بازگشته و در این پست می‌درخشد

پس از جدایی جباری از سپاهان، زلاتکو کرانچار، پست احسان حاج‌صفی را از دفاع چپ به هافبک نفوذی و طراح تغییر داد و با این تغییر، پیش‌بینی می‌شد که ایران‌نژاد جای او را در دفاع چپ بگیرد.
این تغییر، در بازی داماش اعمال شد اما سپاهان در آن دیدار هم عملکرد خوبی در خط دفاعی نداشت و حتی نزدیک بود بیش از یک گل هم دریافت کند.
پس از آن دیدار، سرمربی زردپوشان تصمیم به استفاده از علی احمدی در پست دفاع چپ گرفت؛ دیدار با راه‌آهن اولین محک احمدی در دفاع چپ بود که اتفاقاً سپاهان در آن بازی هم در خط دفاعی عملکرد خوبی داشت و هم توانست موقعیت‌های خوبی را خلق کند.
دیدار با استقلال خوزستان و پرسپولیس نیز دیدارهای بعدی بودند که علی احمدی سمت چپ سپاهان قرار گرفت و توانست جلوی بار حملات تیم حریف را بگیرد. 
به نقل از ایمنا, احمدی که مشخصاً اجازه‌ی نفوذ کمتری دارد، در هنگام حملات سپاهان در خط دفاعی می‌ماند و به همراه هادی عقیلی و شجاع خلیل‌زاده، خط دفاعی ۳ نفره‌ای را تشکیل می‌دهند تا در هنگام ضدحملات حریف، بتوانند آن‌ را خنثی کنند. در طرف مقابل اما، حمودی آزادانه‌تر نفوذ می‌کند تا بیشتر حملات سپاهان از سمت راست پی‌ریزی شود.
با این تغییرات، هم گل‌های خورده سپاهان کمتر شده و هم احسان حاج‌صفی به پست دلخواه خود بازگشته و در این پست می‌درخشد. باید منتظر ماند و دید آیا این تغییرات تا آخر فصل باقی می‌ماند یا خیر؟
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید با آرزوی خوشی و موفقیت شما.شاد زی و پیروز زی
آخرین مطالب

نویسنده های گل